TIME 내용

TIME
Experts discuss online education post-COVID-19
등록일
2020-06-10

Online education will continue to play a key role, even though COVID-19 epidemic prevention and control measures have been normalized, education officials, experts, and teachers confirmed during a webinar held on June 7.

The event, entitled "Normalization of Online Education in the Post-epidemic Era," was held jointly by the Research Institute of International Education South-South Cooperation and TopSchools, a consulting firm focusing on international education.

More than 50 participants, including officials from international education industry-related sectors and heads of international education institutions, explored ways to better coordinate both online and offline education.

In an opening speech, Cen Jianjun, chairman of the Research Institute of International Education South-South Cooperation, said the pandemic had acted as a catalyst for online education, engaging millions of teachers and students across the globe.

China had worked hard to advance e-learning development and the country now was benefiting from the deployment and making further headway in educational infrastructure innovation and development.

CEO of TopSchools Ma Xiaoping said the epidemic had brought online education into universal attention. He believed it would be a long-term topic in the post-epidemic era, and more research was needed to further explore its potential.

Participants shared their best practices of online education, along with ideas on how to build it as a complementary tool even during normal school operations. Chen Zange, the president of Dalian Jiaohui Education, said assessments by school staff were the key to ensuring the effectiveness of online classes.

Though important, online education could not replace teachers' face-to-face guidance, some experts argued. Li Guibin, co-founder and CTO of Intelligent Learning, an online learning website, stressed the teachers' role in shaping the mentality and personality of students in the offline environment.

The webinar was the second of a series of conferences dedicated to the theme "Educational Informationization", following its serial activities on "Education Under the Influence of COVID-19."

출처: China.org.cn

코로나바이러스 이후 온라인 교육에 대한 전문가들의 논의

코로나바이러스 감염증 예방 및 통제 조치로 예전처럼 돌아간 후에도 온라인 교육은 계속될 전망이라고 교육계 공무원과 전문가, 교사들이 6월 7일 개최된 인터넷 세미나에서 공식화했다.

국제 교육 연구 기관 South-South Cooperation이 국제 교육에 중점을 두는 컨설턴트 업체인 탑스쿨스 (TopSchools)과 함께 주관한 이번 인터넷 세미나의 주제는 "팬데믹 이후의 온라인 교육 정상화”였다.

국제 교육산업 관련 부문 및 국제 교육 기관 책임자들을 포함한 50명이 넘는 참가자가 온라인과 오프라인 교육을 조합할 수 있는 더 좋은 방법에 대해 논의했다.

개회사에서 국제 교육 연구 기관 South-South Cooperation의 Cen Jianjun 의장은 온라인 교육에 있어서 코로나바이러스 팬데믹이 촉매 역할을 했으며 전 세계적으로 수백만 명의 교사와 학생이 온라인 교육을 이용한다고 말했다.

중국은 이-러닝 (e-learning) 개발을 향상하기 위해 노력해 왔으며 현재 온라인 학습의 혜택을 보는 동시에 교육 기반의 혁신과 개발에 진전을 보이고 있다.

탑스쿨스 (TopSchools)의 CEO Ma Xiaoping은 코로나바이러스 감염증으로 인해 온라인 교육이 세계적인 주목을 받게 되었다고 말했다. 또한, 온라인 교육이 코로나바이러스 이후까지 이어지는 장기적인 주제가 될 것이라고 믿으며 온라인 교육의 잠재력을 탐구하기 위해 더 많은 연구가 필요하다고 말했다.

인터넷 세미나 참가자들은 온라인 교육의 모범적인 실행 방법 및 학교 교육이 정상화된 후에도 온라인 교육을 보조 수단으로 이용할 방법을 공유했다. Dalian Jiaohui 교육 기관의 책임자인 Chen Zange는 온라인 수업의 효과를 보장하기 위해서는 학교 직원의 평가가 핵심 요소라고 말했다.

온라인 교육이 중요하기는 하지만, 교사가 직접 제공하는 교육을 대체할 수는 없다고 주장하는 전문가들도 있다. 온라인 학습 웹사이트인 인텔리전트 러닝 (Intelligent Learning)의 공동 창립자이자 최고 기술 책임자 (CTO)인 Li Guibin은 오프라인 환경에서 학생의 정신 구조와 성격 형성에 미치는 교사의 역할을 강조했다.

이번에 개최된 인터넷 세미나는 “교육 정보화” 주제로 열리는 일련의 회의 중 두 번째 순서로 “코로나바이러스 영향을 받는 교육”을 주제로 한 일련의 활동 다음 순서로 진행되었다.

출처: China.org.cn

Next Prev Menu